Sju


Jag hörde till och med moppen från köksfönstret på 25e våningen. Irma hade fått skjuts av puckot Nicholas. Tyra och jag hade stekt pankakor i över en timme och hade precis slagit oss ner vid bordet i det trånga köket då Irma slet upp dörren och sparkade av sig skorna.
”Hallå?”

”I köket”, ropade jag tillbaka.

”Visst, fan!” hörde jag henne tillsammans med stegen genom hallen och vardagsrummet ut till köket. ”Jag glömde stanna och handl… a” Hon kom av sig då hon såg mig och Tyra trycka i oss nygräddade pannkakor.

”Vad fan gör du hemma?” Tyra höjde ögonbrynen så att pannan rynkades. Irma vände på klacken och skulle just lämna rummet.
”Vänta gumman!” ropade Tyra efter henne. Irma vände sig hastigt om. ”Ät lite med oss, gullet!” Tyra gav Irma ett bländande leende, identiskt med Irmas egna leende. Irma suckade och slog sig ner på en ledig stol. Vi sa inget medan vi åt.
Tyra var den första som lämnade bordet.
”Det här var gott!” spann hon. ”Förresten Irma.”
”Ja?” svarade Irma med mat fulla munnen.
”Är mina skor lediga nu?”
”De står i hallen.” Tyra log lyckligt och rusade iväg. ”Vad är det med henne?”

”Vet inte, hon har varit så sen jag kom hem från skolan, hon följde med till affären, till och med. Sen fixade hon ny tvättid så hon har tvättat också…” Irma tittade på mig som om hon inte riktigt trodde på mig.

”Vad är på gång nu då?” undrade hon och tittade sig över axeln som om något otäckt väntade där. Jag ryckte på axlarna.
”Hon vill ha ut oss ur lägenheten på fredag i alla fall, Freja och hon ska bjuda hit massa folk…”
”Visste det”, Irma skakade på huvudet så att de blonda lockarna slog mot hennes kind.


Kommentarer
Postat av: timmie

detta kapitlet va lite litet tkr jag men visst alla kapitel behöver ej vara så långa men jag tkr ändå att ni ska skriva tills hon ska lägga t.ex ''Katie sitter uppe och kollar på insider och klockan är 22.05 och det slutar klockan 22.30. Hon gick och la sig och började läsa Fantomen'' som ett t.ex för för då är det mer roligare och läsa :)

2009-10-31 @ 00:42:11
Postat av: timmie

och föresten glömde en sak gör lika dant för Adam på ett ungefär han kan kolla på my name is earl eller 2½ men eller simpson eller sitter han vid datan och chattar med danny tex sen lägger han sig någon annan tid. som sagt ni ville ha råd :)

2009-10-31 @ 00:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0