Elva



Irma var hemma då jag kom hem. Hon satt invirad i en filt i soffan och tittade på teve.
”Var är Tyra”, frågade jag och satte mig bredvid henne. I ögonvrån kunde jag se Irma rycka på axlarna.
”Hon jobbar väl skulle jag tro.”
”Okej”, svarade jag en aning frånvarande.
”Judy erbjöd mig cigg idag efter tennisen, sa att hon fått dem från dig.” mumlade Irma knappt hörbart.
”Ja, hon kom in på videoteket”, sa jag. ”Hon låtsades som om hon inte visste att jag jobbade där.”
”Jag gillar inte henne.” sa Irma.
”Hur är det?” undrade jag.
”Bra…”
”Säkert?”
”Ja, sluta fråga hela tiden!” Irma fräste åt mig så jag lämnade rummet och gick in på mitt rum istället, lade mig på sängen och satte igång min iPod. Innan jag visste ordet av slumrade jag till och somnade.

Jag vaknade av att något for i golvet. Lampan var fortfarande tänd i rummet märkte jag när jag slog upp ögonen. Någon förde oväsen ute i hallen. Jag klev försiktigt upp och tittade på klockan; 2.44
Min dörr stod fortfarande på glänt och jag tittade ut genom springan. Det var Tyra.
”Är du okej?” frågade jag försiktigt.
”Vad gör du uppe?” undrade Tyra.
”Jag vaknade…” mumlade jag. Tyra kom närmare och jag kunde känna doften av alkohol från henne. ”Vart har du varit?”
”Lite här och där, spelar det någon roll?” sluddrade hon. ”Jag är din morsa, glöm inte det.” Hon tryckte sin handflata mot min panna som om hon ville trycka in mig på mitt rum igen. ”Gå och sov!” Jag drog in huvudet, tillbaka till mitt rum, stängde dörren och släckte lampan sedan kröp jag ner under täcket i sängen. Men jag kunde inte somna om. Först låg jag bara och tänkte på Tyra, sedan började tankarna vandra vidare till en massa olika saker som jag försökte förtränga, men det gick inte. Tillslut låg jag där och lät tårarna rinna ner för mina kinder och ta med sig sminket jag inte hade tvättat bort…

Kommentarer
Postat av: - Alexandra!

sv: Åh, tack så mycket! Vad glad jag blir! :D

2009-11-05 @ 16:46:57
URL: http://ninjafruit.blogg.se/
Postat av: J.CARLSSON -PORTRÄTT,KONSERT,DJUR,NATUR-

sv: tack ska du ha fina

2009-11-05 @ 17:05:44
URL: http://photobyj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0